Filet z sandacza z warzywami

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Filament.io 0 Flares ×

Sandacz jest świetną rybą.
Mięso sandacza jest delikatne, jasne i niezbyt ścisłe. Dlatego też najlepiej rybę tę piec w piekarniku lub gotować na parze. Warto przed podaniem skropić ją cytryną.
Mięso sandacza to doskonałe źródło cennego dla organizmu białka, który jest budulcem mięśni i kości. Bogate jest również w wiatminy E i A, dzięki którym skóra staje się jędrna i zdrowa, paznokcie mocne, a włosy mają blask. Mięso sandacza to też żródło kasów omega-3, które pozwalają zwalczyć „zły” cholesterol i poprawić pracę układu krążenia.
Sandacz nie jest kaloryczny. Filet z sandacza to około 200 kcal. Dla porównania mały kotlet schabowy w panierce ma aż 400 kalorii. źródło

Dlatego warto kupować i zajadać.

Co nam  trzeba?
8 filetów sandacza (ja tyle miałam w paczce kupionej w Biedronce)
Przyprawa do ryb Kamis
Pół cytryny
Kilka ziemniaków +pół płaskiej łyżeczki soli+ łyżeczka oleju
surówka:
2 marchewki + jedno jabłko+ łyżeczka oliwy/oleju lnianego+ szczypta cukru + szczypta soli

Robimy!
Filety rozmrażamy, ale nie za mocno- tak aby były już lekko miękkie
Wycieramy ręcznikiem papierowym i posypujemy przyprawą do ryb.
Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy w cienkie plasterki- dodajmy sól i łyżeczkę oleju. Mieszamy.
Do brytfanki układamy sandacza i ziemniaki.
Pieczemy około 30-35 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Zdjęcie

Podajemy sandacza lekko skropionego cytryną w towarzystwie surówki z marchewki i ziemniaczków!
Smacznego.

Print Friendly, PDF & Email
0Shares

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *